Craftsman 917 255572 to wielofunkcyjny traktorek ogrodowy, który pozwala na wykonywanie wielu zadań w ogrodzie. Traktorek jest wyposażony w silnik o mocy 16,5 KM, co pozwala na wykonywanie wielu zadań, takich jak skracanie trawy, koszenie trawy, kopanie i przycinanie drzew. Posiada on również sześć biegów do przodu i dwa biegi wstecz, co pozwala na wykonywanie wielu różnych rodzajów prac. Dodatkowo, posiada on dwa rodzaje systemów napędowych: hydrostatyczny i mechaniczny, które pozwalają na precyzyjną kontrolę prędkości. Traktorek jest wyposażony w wygodne siedzenie i wygodny uchwyt, dzięki któremu można łatwo i szybko kontrolować traktorek.
Ostatnia aktualizacja: Techniczne informacje o produkcie Craftsman 917 255572
Ostatnio sprawdzono: 21/11/2022 Wiele wyrobów, zanim trafi do sprzedaży w UE, musi posiadać oznakowanie CE. Oznakowanie CE wskazuje, że dany wyrób został zbadanyprzez producenta i uznany za spełniający wymogi UE dotyczące zdrowia, bezpieczeństwai ochrony środowiska. Oznakowanie jest wymagane w przypadku wyrobów wyprodukowanychna całym świecie, które następnie są sprzedawane w UE. Oznakowanie CE jest obowiązkowe tylko w przypadku produktów objętych unijnymi specyfikacjami zawierającymi wymóg zamieszczaniaoznakowania CE. Niektóre produkty podlegają jednocześnie kilku unijnym wymogom. Przed umieszczeniemoznakowania CE na produkcie należy upewnić się, że spełnia on wszystkie odpowiedniewymogi. Zabronione jest umieszczanie oznakowania CE na produktach, dla których specyfikacjeUE nie istnieją lub nie wymagają umieszczenia oznakowania CE. Jako producent wyrobu ponosisz wyłączną odpowiedzialność za deklarację zgodności ze wszystkimi wymogami. Aby umieścić oznakowanie na produkcie, nie trzeba mieć zezwolenia.Przed umieszczeniem oznakowania należy jednak: Po umieszczeniu oznakowania CE na produkcie – na wniosek właściwego organu krajowego– musisz przekazać mu wszystkie informacje i dokumenty dotyczące oznakowania CE. Należy sprawdzić, czy Twój produkt wymaga przetestowania przez jednostkę notyfikowaną. Informacje na ten temat można znaleźć w odpowiednich przepisach mających zastosowaniedo produktu: sprawdź przepisy według kategorii produktuen. Nie jest to wymagane dla wszystkich produktów. Jeżeli musisz się zwrócić do jednostki notyfikowanej, oprócz oznakowania CE na produkcie musi się znaleźć numer identyfikacyjny tej jednostki.Oznakowanie CE i numer identyfikacyjny jednostki można umieścić na produkcie, o ilewyraźnie widać, że są one ze sobą powiązane. Jednostkę notyfikowaną, która zajmie się certyfikacją produktu, można znaleźć w bazie danych Nandoen. Jeżeli Twój wyrób nie podlega ocenie przez niezależny organ, to Ty musisz zadbać o zagwarantowanie zgodności wyrobu z wymaganiami technicznymi.Wiąże się to z dokonaniem oceny Twojego produktu i sporządzeniem dokumentacji dotyczącejewentualnych zagrożeń dla użytkowników. Jeśli jako producent dokonasz samodzielnie oceny zgodności, nie musisz uiszczać żadnychopłat. Jeśli jednak zdecydujesz się skorzystać z usług jednostki notyfikowanej lub jeśli unijne specyfikacje dotyczące Twojego produktu wymagają niezależnej ocenyprzez jednostkę notyfikowaną, będziesz musiał zapłacić jednostce notyfikowanej za jej usługi. Koszty zależą między innymi od procedury certyfikacji stosowanej wodniesieniu do produktu i od jego złożoności. Oznakowanie CE musi być widoczne, czytelne i trwałe. Oznakowanie CE musi składać się z liter „CE", przy czym obydwie litery powinny miećpionowo taki sam rozmiar i nie mogą być mniejsze niż 5 mm (o ile nie określono inaczejw odpowiednich wymaganiach dotyczących produktu). Jeśli chcesz zmniejszyć lub powiększyć oznakowanie CE na produkcie, należy zachowaćproporcje obu liter. O ile litery pozostają widoczne, oznakowanie CE może przybieraćróżne formy (np. kolor, wypełnienie lub kontur). Jeżeli oznakowania CE nie da się umieścić na samym produkcie, można umieścić je na ewentualnym opakowaniu lub na dokumentach dołączonych do produktu.Jeżeli produkt podlega kilku dyrektywom/rozporządzeniom UE, które wymagają umieszczeniaoznakowania CE na produkcie, dokumenty towarzyszące muszą wskazywać, że produkt jestzgodny ze wszystkimi obowiązującymi dyrektywami/rozporządzeniami UE. Pliki z obrazami oznakowania CE można pobraćenze strony internetowej DG GROW. W jakich przypadkach oznakowanie CE jest obowiązkowe?
Jak uzyskać oznakowanie CE?
Czy potrzebujesz niezależnej oceny?
Czy za to się płaci?
Jak umieścić oznakowanie CE na produkcie?
- REALIZACJE NewsletterKONTAKTPRÓBKINAJCZĘSTSZE PYTANIADO POBRANIA
Informacje dla
- Architekta
- Dystrybutora
- Inwestora
- Wykonawcy
Zastosowanie
- Dachy i pokrycia dachowe
- Detale i obróbki
- Elewacje i systemy fasadowe
- Rodzaj powierzchni/Materiał
- Rolki i arkusze
- Rynny i odwodnienia dachu
- Systemy solarne
Produkty/Systemy
- Akcesoria dachowe
- Akcesoria elewacyjne
- Duża łuska
- Kasetony
- Kątowy rąbek stojący
- Listwa zatrzaskowa Klick
- Panele poziome
- Panele SF
- Panele ST
- Perforacje i siatki
- Podwójny rąbek stojący
- RHEINZINK-PV
- Rynny i rury
- SP-Line
Rodzaj dokumentacji
- Broszury
- Certyfikaty/Gwarancje
- Deklaracje właściwości użytkowych
- Detale standardowe
- Informacje o materiale i zalecenia
- Instrukcje montażu
- Karty techniczne
- Katalog produktów
- Kosztorysowanie
- Listy kontrolne
- Planowanie i zastosowanie
- Zalecenia konstrukcyjne
- Zestawienie elementów
- Zrównoważone budownictwo
Wyniki
96Dokumenty ogółem
Katalog produktów
AIR-Z® - mata strukturalna pod blachę
Rozwiązanie problemu zamykanej wilgoci w przegrodzie dachowej. Dla podłoży z papy lub z zaimpregnowanym podkładem z desek
Broszury
Akcenty architektoniczne i detale z blachy RHEINZINK
Certyfikaty/Gwarancje
Certificate CRADLE TO CRADLE
Roof and Façade
Certificate CRADLE TO CRADLE
Gutters and Downspouts
Certificate DIN EN ISO 14001
Environmental Management
Certificate DIN EN ISO 50001
Energy Management
Certificate DIN EN ISO 9001
Quality Management
Certificate EcoVadis
Certificate IBU
Certificate IGEF
Certificate Quality Zinc
Certyfikat jakości RHEINZINK
Obejmuje rolki i arkusze blach, systemy pokryć dachowych i elewacyjnych oraz odwodnień z blachy RHEINZINK
CLIPFIX® – certyfikowany system mocowania
Systemowe rozwiązanie blach na rąbek stojący mocowanych do desek lub płyt drewnopochodnych
Zalecenia konstrukcyjne
Dach w systemie dużej łuski RHEINZINK
Wentylowana, podwójna konstrukcja dachu, z pokryciem w systemie dużej łuski RHEINZINK, na pełnym deskowaniu
Dach w systemie podwójnego rąbka stojącego RHEINZINK
Wentylowana konstrukcja dachu z pokryciem w systemie podwójnego rąbka stojącego RHEINZINK na pełnym deskowaniu
Dach w systemie rąbka kątowego RHEINZINK - z matą strukturalną i płytą drewnopochodną
Wentylowana konstrukcja dachu z pokryciem w systemie rąbka kątowego RHEINZINK, z matą strukturalną i płytą drewnopochodną.
Dach w systemie rąbka kątowego RHEINZINK - z matą strukturalną na deskach
Wentylowana konstrukcja dachu z pokryciem w systemie rąbka kątowego RHEINZINK, z matą strukturalną
Planowanie i zastosowanie
Duża łuska i romby - system na dach i elewacje
Planowanie i zastosowanie
Deklaracje właściwości użytkowych
Duża łuska wg EN 14783
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: podparte na całej powierzchni wyroby metalowe do zastosowania na pokryciach dachowych oraz okładzinach ścian zewnętrznych i wewnętrznych
ECOKARTA - dachy, elewacje i systemy rynnowe RHEINZINK
Karta produktu z uwzględnieniem wymogów certyfikacji wielokryterialnej LEED, BREEAM oraz innych certyfikatów ekologicznych
Zrównoważone budownictwo
Environmental Product Declaration RHEINZINK-CLASSIC bright-rolled
IBU EPD
Environmental Product Declaration RHEINZINK-prePATINA bluegrey and graphite-grey
IBU EPD
Historia od cynku do tytan-cynku
Informacje o materiale i zalecenia
Informacje o materiale i zalecenia RHEINZINK (wersja angielska)
Informacje o materiale i zalecenia RHEINZINK (wersja niemiecka)
Kabel grzewczy do rynien i koryt dachowych
Opis produktu
Karty techniczne
Karta techniczna RHEINZINK - miękki cynk
Karta techniczna RHEINZINK-artCOLOR
Karta techniczna RHEINZINK-CLASSIC
Karta techniczna RHEINZINK-GRANUM basalte
Karta techniczna RHEINZINK-GRANUM skygrey
Karta techniczna RHEINZINK-prePATINA blaugrau
Karta techniczna RHEINZINK-prePATINA schiefergrau
Karta techniczna RHEINZINK-PRISMO
Katalog narzędzi blacharskich i maszyn
Maszyny i narzędzia ręczne
Katalog produktów RHEINZINK 2022
Systemy rynnowe. Dachy i systemy elewacyjne. Obróbki blacharskie. Arkusze i rolki blach. Akcesoria dachowe i elewacyjne. Maszyny i narzędzia blacharskie.
Katalog produktów RHEINZINK-GRANUM 2022
Systemy rynnowe.
Kosztorysowanie
KNR K-45 - RHEINZINK-wydanie 2
System odwodnienia dachu i obróbki blacharskie z blachy tytan-cynk RHEINZINK
Łuska kwadratowa wg EN 14783
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: podparte na całej powierzchni wyroby metalowe do zastosowania na pokryciach dachowych oraz okładzinach ścian zewnętrznych i wewnętrznych
Łuska szpiczasta wg EN 14783
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: podparte na całej powierzchni wyroby metalowe do zastosowania na pokryciach dachowych oraz okładzinach ścian zewnętrznych i wewnętrznych
Mata strukturalna AIR-Z wg EN 13252
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: kompensacja i drenaż wilgoci
Mata strukturalna VAPOZINC wg EN 13252
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: kompensacja i drenaż wilgoci
Miękki cynk do obróbek blacharskich
Instrukcje montażu
Miękki cynk do obróbek komina i lukarn
Naturalny materiał RHEINZINK
Trwałość i estetyka w architekturze
Obróbka komina po skosie - szablon dodatkowy (1)
Szablon obróbki blacharskiej
Obróbka komina po skosie - szablon dodatkowy (2)
Szablon obróbki blacharskiej
Obróbka komina po skosie - szablon dodatkowy (3)
Szablon obróbki blacharskiej
Obróbka komina po skosie - szablon dodatkowy (4)
Szablon obróbki blacharskiej
Obróbka komina po skosie. Blacha boczna
Szablon obróbki blacharskiej
Szablon obróbki blacharskiej
Zestawienie elementów
Obróbki blacharskie - formularz zapytania
Wykonanie obróbek blacharskich do dachów płaskich, skośnych oraz detali architektonicznych w technice na rąbek, zasuwkę, lutowania lub klejenia
Obróbki blacharskie na dachu płaskim
Obróbki blacharskie na dachu skosnym
Obróbki blacharskie RHEINZINK
Pokrycia murów, attyk, gzymsów, parapetów oraz obróbki dachów płaskich
Ochrona zabytków z blachy RHEINZINK
Renowacja i metaloplastyka w ochronie historycznego dziedzictwa
Ogrzewanie koryt i rynien dachowych
Instrukcja montażu ogrzewania koryt i rynien dachowych
Panele pionowe RHEINZINK SF 25
Planowanie i zastosowanie
Pasy z rąbkiem stojącym wg EN 14783
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: podparte na całej powierzchni wyroby metalowe do zastosowania na pokryciach dachowych oraz okładzinach ścian zewnętrznych i wewnętrznych
Perforowane elewacje z blachy RHEINZINK
Projektowanie elewacji z użyciem blach perforowanychi siatek cięto-ciągnionych
Pierwsze kroki - Kosztorysowanie DEKARZ
Pokrycia dachowe
Przegląd systemów dachów na rąbek stojący pojedynczy, podwójny, system w technologii łuski karo oraz listwy
Powierzchnie tytan-cynku RHEINZINK
Rodzaje i opis
QUALITY ZINC - kryteria kontroli dla arkuszy oraz rolek blachy RHEINZINK
Podwyższone standardy jakościowe dla blachy cynkowo-tytanowej według TÜV Rheinland LGA Products GmbH
REACH-Statement for products and their chemical components
RHEINZINK Product Lines
Information on Material and Processing
Rolki i arkusze RHEINZINK-CLASSIC, RHEINZINK-prePATINA i RHEINZINK-GRANUM wg EN 14783
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: pokrycia dachowe, zewnętrzne wykończenia ścian i sufitów
Rolki i arkusze RHEINZINK-PRISMO wg EN 14783
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: pokrycia dachowe, zewnętrzne wykończenia ścian i sufitów
Rynna zatrzaskowa - instrukcja montażu
System rynnowy dla małych daszków przed wejściem, altan, balkonów i tarasów
System elewacyjny SP-Line
System odwodnienia dachów - instrukcja klejenia
Kolejność montażu, niezbędne narzędzia i wskazówki
System odwodnienia dachów - instrukcja lutowania
Kolejność montażu, niezbędne narzędzia i wskazówki
System paneli elewacyjnych SP-Line wg EN 14782
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: samonośne blachy metalowe do zastosowania jako wewnętrzne i zewnętrzne wykończenie ścian i sufitów
System rynnowy RHEINZINK
Przegląd rozwiązań
System solarny RHEINZINK-PV
Systemy elewacyjne
Przegląd systemów
Szkolenia dla wykonawców
Teoria i praktyka
Taśma uszczelniająca rąbek
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: taśma uszczelniająca na bazie wstępnie sprasowanej elastycznej impregnowanej pianki poliuretanowej do uszczelniania spoin w fasadach budynków
Technika blacharska. Fachowe wykonanie detali
Planowanie i zastosowanie
VAPOZINC® - mata strukturalna z folią paroprzepuszczalną
Rozwiązanie problemu zamkniętej wilgoci w konstrukcjach dachowych. Dla podłoży nieabsorbujących wilgoci, np. z płyty OSB lub podczas prac w deszczu.
Wkręty ocynkowane powlekane RHEINZINK-CLIPFIX
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: jako łącznik trzpieniowy do konstrukcji drewnianych
Wkręty ze stali nierdzewnej RHEINZINK-CLIPFIX
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: jako łącznik trzpieniowy do konstrukcji drewnianych
Wykonanie kalenicy z położonym rąbkiem
Szablon obróbki blacharskiej
Wykonanie narożnika przy ścianie
Szablon obróbki blacharskiej
Zacisk fotowoltaiczny RHEINZINK-PV
Zamierzone zastosowanie lub zastosowania: profile ze stopów aluminium — produkty do zastosowań konstrukcyjnych
Zakończenia rąbka na półokrągło
Szablon wykonania detalu
Zalecenia konstrukcyjne dla pokryć dachowych
Przegląd rozwiązań
Zgłoszenie na kurs lutowania miękkiego
Formularz zgłoszenia na kurs blacharsko-dekarski w roku 2022
Zgłoszenie na kurs obróbek i lutowania
Formularz zgłoszenia na kurs blacharsko-dekarski w roku 2022
Zgłoszenie na szkolenie
Formularz zgłoszenia na stacjonarne szkolenia w roku 2023
Zincspiration I
The fascination of a natural material
Zincspiration II
Past, Present and Future: A view over time
Zincspiration III
Strong Ideas - Sustainably Connected
Zincspiration IV
Reponsible-minded architecture with an eye for detail
ZRÓWNOWAŻONY MATERIAŁ
Pytania i odpowiedzi
Download
Регистрация на семинар RHEINZINK
Для кровельщиков в 2020 году
Z Encyklopedia Zarządzania
Opakowanie | |
---|---|
Polecane artykuły |
|
Opakowanie to materiał mający odpowiednią konstrukcję, którego celem jest ochrona produktu przed uszkodzeniami, a także ochrona otoczenia przed szkodliwym działaniem zapakowanego produktu. Jego istotę stanowi gotowy wytwór umożliwiający przemieszczanie produktów w czasie transportu, magazynowania, sprzedaży i użytkowania, informujący o zawartości oraz oddziałujący na nabywcę dzięki walorom estetycznym i ekonomicznym. Opakowanie kieruje uwagę potencjalnego klienta na zawartość, skłaniając go do nabycia produktu. Jest uzupełnieniem czterech elementów marketingu-mix. Stanowi element zintegrowany z produktem, zabezpieczający jego wartość użytkową, promujący wyrób, umożliwiający jego identyfikację.Z punktu widzenia kupującego opakowanie należy postrzegać jako zespół wartości dla klienta:
- wartości użytkowej, która przejawia się zdolnością opakowania do zaspakajania potrzeb bezpieczeństwa, wygody, oszczędności czasu,
- wartości prestiżowej, sugerującej ekskluzywny i kosztowny zakup, który mógł być dokonany tylko przez niektórych konsumentów (przejaw personifikacji opakowania),
- wartości konkurencyjnej, opierającej się na większej atrakcyjności opakowania względem innych,
- wartości nowatorskiej, charakterystycznej dla nowoczesnych opakowań, zawierających nowe rozwiązania techniczne i konstrukcyjne (przejaw personifikacji opakowania). (R. Wolniak, M. Zadura 2012, s. 112-113)
Podstawowe elementy opakowania
Do najbardziej podstawowych elementów opakowania można zaliczyć:
- kształt - to nie tylko nadanie formy określonym przedmiotom, ale także kompozycja, wzór, liternictwo,
- kolor - tworzy skojarzenia wzrokowe, powodujące pierwsze reakcje konsumenta w wyniku kontaktu z produktem. "Kolor tworzy estetykę produktu". W przeciwieństwie do racjonalnych elementów takich jak kształty, słowa; kolor przekazuje właściwości emocjonalne, wywierające wpływ nie tylko na wzrok, ale także na pozostałe zmysły. Kolor powinien spajać wszystkie atrybuty produktu (również jakość i markę) nadając im szczególne właściwości,
- ergonomiczność - łatwość chwytania oraz użytkowania,
- styl - istotny w zależności od produktu np. tradycja lub nowoczesność,
- etykieta - stanowi wraz z opakowaniem środek reklamy, znaczenie reklamowe tego elementu polega nie tylko na informowaniu konsumenta, lecz przede wszystkim na sugestywnym przedstawieniu własności produktu oraz oddziaływaniu estetycznym na klienta,
- grafika - związana jest z umieszczonymi na opakowaniu elementami np. znak marki, tekst, ilustracje,
- wielkość i parametry rozmiarów - kształtują wyobrażenie konsumentów o pojemności. Ważne jest skoordynowanie wielkości opakowania z wielkością zapotrzebowania finalnego nabywcy, a także zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy ceną jednostkową produktu a wielkością opakowania,
- oznakowanie - "opakowanie powinno zawierać znaki zasadnicze, informacyjne, niebezpieczeństwa, manipulacyjne czy dobrowolne". Dodatkowo opakowania produktów oznakowane są kodem kreskowym, który może być stosowany w obrębie danego przedsiębiorstwa, sieci handlowej lub kraju,
- materiał opakowania - rodzaj materiału wpływa na wygodę użytkowania, bezpieczeństwo, wagę produktu.
Funkcje
Do głównych funkcji opakowań należy zaliczyć:
Funkcję ochronną:
- zabezpiecza produkt zniszczeniem, zepsuciem, utratą cech jakościowych, (w przypadku produktów niebezpiecznych chroni przed szkodliwym ich oddziaływaniem),
- ułatwia magazynowanie,
- umożliwia bezpieczny transport, prawidłowo zaprojektowane opakowanie zmniejszają jego koszty,
- zapewnia wygodę w użytkowaniu produktu (np. łatwość otwierania, powtórnego zamknięcia opakowania).
Funkcję promocyjną:
- opakowanie ma duże znaczenie dla skuteczności działań marketingowych, odgrywa dużą rolę w systemach funkcjonowania wolnego rynku. Atrakcyjnie opakowany produkt jest sprzedawany częściej, co prowadzi do zwiększenia zysków i zmniejszenia kosztów sprzedaży,
- kreowanie wizerunku produktu (promocja),
- podnoszenie jego wartości (dzięki odpowiednio dobranej konstrukcji opakowania),
- reklama produktu i producenta. Opakowanie często staje się najskuteczniejszym środkiem reklamowym ponieważ wpływa na nabywcę w momencie dokonywania zakupu,
- stymulacja sprzedaży,
- przyciąga uwagę potencjalnego nabywcy,
- tworzy scenerię produktu,
- wywołuje chęć kupowania produktu,
- wywołuje transakcję kupna-sprzedaży.
Funkcję informacyjną:
- zawiera informacje o produkcie, zasadach jego użytkowania, składnikach przez co przybliża produkt do klienta,
- wyróżnia i identyfikuje produkt w ofercie asortymentowej.
Rodzaje opakowań
Najczęściej stosuje się następujące kryteria podziału:
- Rodzaj materiału, z jakiego zostały wykonane: (np. drewniane, papierowe, szklane, metalowe).
- Konstrukcja opakowań (np. puszki, słoiki, pudła, worki, butelki).
- Forma kontaktu z opakowanym produktem:
- pośrednie (nie mające styczności z produktem),
- bezpośrednie (stykające się z produktem).
- Ilość opakowanych produktów:
- opakowania jednostkowe (konsumenckie)- zawierają ilość produktu, która jest nabywana przez konsumenta, są wliczane w cenę wyrobu,
- opakowania zbiorcze- służą do pakowania zastawu wyrobów sprzedawanych do poszczególnych ogniw handlu, zawierają kilka lub kilkanaście sztuk produktów w opakowaniach jednostkowych.
- Częstotliwość użytkowania:
- opakowania jednorazowe - ze względu na właściwości materiału, z którego zostały wykonane nie można ich wykorzystać do powtórnego napełnienia produktem; czasami zużywają się wraz z opakowanym produktem,
- opakowania wielokrotnego użycia- mogą być wykorzystane wielokrotnie do zapakowania takich samych lub podobnych produktów.
Tworzywa sztuczne w produkcji opakowań
Wiele tworzyw sztucznych wykorzystywanych jest do produkcji opakowań, np:
- Poliuretan
- Poliamidy
- Polipropylen
- Polistyren
Bibliografia
- Altkorn J. (2004). Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków
- Dejnaka A. (2011). Opakowanie jako narzędzie wpływania na wybory konsumentów, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu", nr 23
- Hales C. F. (1999). Opakowanie jako instrument marketingu, PWE, Warszawa
- Krzepicka A. pszw. edu. pl/images/publikacje/t052_pszw_2011_krzepicka_-_opakowanie_jako_wartosc_dla_polskiego_klienta. pdf">Opakowanie jako wartość dla polskiego klienta, Studies & Proceedings of Polish Association for Knowledge Management, nr 52
- Michalski E. (2003). Marketing, PWN, Warszawa
- Mika-Mętel, M. awih. pl/publikacje/Walory_promocyjne_opakowan. pdf">Walory promocyjne opakowań, "Opakowanie", nr 2
- Mruk H., Rutkowski I. (2001). php/Strategia" title="Strategia">Strategia produktu, PWE, Warszawa
- Nowogródzka T., Nyszk W., Pieniak-Lendzion K. (2014). Wzrost znaczenia opakowań w procesie komunikacji rynkowej przedsiębiorstw, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach", nr 103
- Sojkin B. php/Zarz%C4%85dzanie" title="Zarządzanie">Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa
- Wolniak R., Zadura M. (2012). Wpływ opakowania na wybór produktu przez konsumenta na przykładzie zabawek, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i zarządzanie", z. 63a
Autor: Joanna Kosińska, Dorota Orlińska