Podręcznik komunikacji 3m Esd Pro jest przeznaczony dla profesjonalistów, którzy chcą wykorzystać komunikację w swoich projektach. Zawiera on wszystkie niezbędne informacje, aby pomóc użytkownikom zrozumieć podstawy komunikacji, w tym: wprowadzenie do komunikacji, zasady komunikacji, metody komunikacji, włączanie komunikacji w projekty i zarządzanie projektami. Podręcznik zawiera także szczegółowe przewodniki dotyczące konfiguracji, kontroli i monitorowania komunikacji. Jest to szczególnie przydatne dla osób, które potrzebują szybkiego i łatwego sposobu na zarządzanie komunikacją w swoich projektach.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik komunikacji 3m Esd Pro
Podręcznik do monitoringu środowiska produkcyjnego powstał we współpracy ekspertów 3M oraz naukowców z Uniwersytetu Cornella w Stanach Zjednoczonych. W opracowanym podręczniku została przedstawiona koncepcja i strategia związana z aspektem monitoringu środowiska produkcyjnego, jako elementarnej części szerszego programu zapewnienia bezpieczeństwa żywności w przemyśle spożywczym. Zawarte w przewodniku zalecenia pozwolą stworzyć lub ulepszyć już istniejący program do monitoringu środowiska produkcyjnego w każdym zakładzie produkcyjnym.
#3M_FFSW
Pobranie materiałów jest darmowe
Zaloguj się lub wypełnij formularz i pobierz materiał
Skuteczna komunikacja, czyli co autor komunikatu miał na myśli
Konsekwencją życia w społeczeństwie jest konieczność skutecznego komunikowania się z jego członkami. Dotyczy to wszystkich bez względu na zajmowane stanowisko, pełnioną funkcję społeczną czy też pozycję społeczną. Do komunikacji interpersonalnejkomunikacji interpersonalnej dochodzi zawsze, gdy co najmniej dwie osoby stykają się ze sobą. Polega ona na wymianie komunikatów. Ta wymiana może mieć charakter werbalny i niewerbalny.
Komunikacja werbalna odbywa się za pomocą słów, komunikacja niewerbalna zaś poprzez gesty, mimikę, ton głosu, obserwację zachowania rozmówcy.
W rozmowie zawsze dochodzi do nadawania i odbierania komunikatów przez odbiorcę i nadawcę. Zamieniają się oni rolą w zależności od tego, kto w danym momencie nadaje wiadomość, a kto ją odbiera. Nadawcą nazywamy osobę, która w danym momencie ma coś do przekazania, nadaje komunikat. Odbiorcą jest osoba, do której komunikat był nadany i która go sobie przyswaja.
Nadawanie (nadawca):
Źródło: Englishsquare.
Komunikacja może mieć charakter jednokierunkowy, jeżeli nadawca komunikatu nie oczekuje odpowiedzi od odbiorców.
Komunikacja dwukierunkowa ma miejsce, gdy odbiorca komunikatu odpowiada nadawcy (prowadzi rozmowę).
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Są dwa podstawowe sposoby komunikowania się. Jest to komunikacja werbalna i niewerbalna.
Źródło: Englishsquare.
Obie formy komunikacji przeplatają się ze sobą, jednocześnie mówimy w sposób werbalny i przekazujemy liczne komunikaty niewerbalne. Stosunek procentowy komunikacji werbalnejkomunikacji werbalnej i niewerbalnejniewerbalnej w trakcie rozmowy dwóch osób wynosi: 35% do 65% na korzyść komunikacji niewerbalnej.
Komunikacja werbalna i niewerbalna w ujęciu procentowym podczas typowej rozmowy
Label: komunikacja niewerbalna
Value: 65%
Label: komunikacja werbalna
Value: 35%
Zastanów się, z czego może wynikać stosunek procentowy na korzyść komunikacji niewerbalnej.
Źródło: Englishsquare.
Mowa ciała
Komunikacja niewerbalna zwana jest także mową ciałamową ciała. Jej właściwe zrozumienie może dać nam więcej informacji niż komunikaty werbalne przekazywane podczas rozmowy. Obserwowanie mowy ciała, gestów, mimiki pozwala często zrozumieć prawdziwe intencje rozmówcy. Należy nadmienić, że każda osoba ma inne charakterystyczne dla siebie gesty, mimikę, tiki, sposób zachowania się w określonej sytuacji. Dlatego warto je obserwować, a zarazem pamiętać, że inni też uważnie nas obserwują.
Konsternacja
Źródło: Englishsquare.
Nerwowość
Źródło: Englishsquare. pl/portal/f/res-minimized/RVE0s3iGCQOhD/1645623811/1sZi1d5aVXBVtkvrmxpPBghT68fFFkY2. png">RVE0s3iGCQOhD Ocenianie Źródło: Englishsquare. pl/portal/f/res-minimized/R1OQpXExtDrOm/1645623813/17eChHqRFt3yZYcLePf5YJm6f8u7SpjD. png">R1OQpXExtDrOm Otwartość Źródło: Englishsquare. pl/portal/f/res-minimized/RIgSVang1FVNA/1645623814/11noAgZ1GkccyRocAmupyulPlQEkvRQa. png">RIgSVang1FVNA Podejrzliwość Źródło: Englishsquare. pl/portal/f/res-minimized/RbMBJpdHF0gwD/1645623815/eo8eP0EV7Rv5fIQvoYj8Vm9LoiPoo0G7. png">RbMBJpdHF0gwD Znudzenie Źródło: Englishsquare. pl/portal/f/res-minimized/Rq9VUy2kdm0X1/1645623818/B56GlNiREUmRt5TjpUdiIlj98Q8cBsSa. png">Rq9VUy2kdm0X1 Wycofanie Źródło: Englishsquare.
bg‑green
Przeanalizuj przedstawione na grafice przykłady mowy ciała i zastanów się, czy opis oddaje ich wymowę.
Jak skutecznie się porozumiewać
Istnieje wiele wzorów skutecznego porozumiewania się. Każdy z nas opracowuje własne strategie, jak osiągnąć zamierzony cel. Zawsze jednak należy pamiętać o podstawowych zasadach skutecznego porozumiewania się.
Źródło: Englishsquare.
Źródło: Englishsquare.
Oczywiście nie zawsze stosowanie się do tych zasad gwarantuje sukces, należy pamiętać, że każdy rozmówca jest inny. Do każdego należy trafić w odpowiedni, często indywidualny sposób.
Słownik
komunikacja interpersonalna
inaczej rozmowa; to wymiana komunikatów zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych między co najmniej dwoma osobami; jest ona składową komunikacji społecznej; składa się z wielu aktów mowy
komunikacja werbalna
komunikacja, w której środkiem jest język, to ogółem wymiana sensów między ludźmi za pomocą języka lub innego zestawu symboli; najczęściej towarzyszy jej także komunikacja niewerbalna
komunikacja niewerbalna
wszystkie komunikaty na kanałach innych niż język; to np. gesty, mimika; komunikaty te często nadawane są nieświadomie, choć część z nich może być nadawana i odbierana świadomie; komunikacja niewerbalna jest równie istotna, co werbalna
mowa ciała
element komunikacji niewerbalnej; gesty, mimika, ruchy oczu, używanie przestrzeni w komunikacji
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
OTRZYMAJ DARMOWY
PODRĘCZNIK ESD
OCHRONA PRZED WYŁADOWANIAMI ELEKTROSTATYCZNYMI
W ŚRODOWISKU ELEKTRONICZNYM