Instrukcje dla użytkowników California Air Tools 20040c są jasne i szczegółowe. Pamiętaj, aby wykonać wszystkie czynności określone w instrukcji przed użyciem urządzenia. Instrukcja zawiera szczegółowe informacje dotyczące bezpieczeństwa, montażu, obsługi, eksploatacji, usuwania i naprawy. Instrukcja zawiera również wskazówki dotyczące użytkowania narzędzia w celu zapewnienia jego bezpiecznego i niezawodnego działania oraz zapobiegania uszkodzeniom. Wszystkie procedury i czynności podane w instrukcji muszą być wykonane w celu uzyskania optymalnych wyników i bezpiecznego użytkowania.
Ostatnia aktualizacja: Instrukcje dla użytkowników California Air Tools 20040c
Czy wiesz, że dziennie dodajemy kilkanaście instrukcji obsługi całkowicie bezpłatnie?Dlatego jeśli szukasz instrukcji do produktu, wpisz jego nazwę w wyszukiwarce, a następnie kliknij enter.
Pamiętaj, że zawsze możesz zamówić instrukcję do każdego produktu zporównywarki produktów.Za darmo!
Rozwiń
Ładowanie do pełna? Niepotrzebne!
Według ostatniego badania InsightOut Lab i marki Volkswagen, które przeprowadzonego na początku kwietnia 2020 r. na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1101 osób, średni dzienny dystans pokonywany samochodem przez respondentów wyniósł 51, 3 km. Natomiast z badania GUS[1] z 2018 r. wynika, że średni dzienny przebieg samochodów w Polsce wynosi 37 km (13 426 km/rok).
Czy zatem użytkownik EV musi codziennie ładować baterie do „pełna”?
Zdecydowanie nie. Nie tylko nie musi, ale wręcz nie powinien. Ładowanie do 100% pojemności skraca bowiem czas życia baterii!
Dlaczego? Częste ładowanie baterii do pełna, tak jak w przypadku telefonu komórkowego zdecydowanie skraca czas jej życia. Wiele aut elektrycznych posiada obecnie tzw. tryby long battery life, dzięki którym ładowanie kończy się automatycznie po osiągnięciu poziomu 80% naładowania baterii.
Kiedy zatem należy ładować baterie do 100% pojemności? W zasadzie jedynie wówczas gdy planujemy dłuższą podróż i maksymalny zasięg jest nam potrzebny albo, zgodnie z zaleceniami np. Tesli, co najmniej raz na trzy miesiące w celu zbalansowania ogniw (tj. wyrównania ich napięć).
Pamiętaj - Nie rozładowuj baterii do zera!
Ważna zasada w codziennym użytkowaniu pojazdu elektrycznego - nigdy nie należy wykorzystywać 100% pojemności baterii.
Czemu nie należy w pełni wyładowywać baterii?
W sytuacji gdy baterii litowo-jonowej jej pełne rozładowanie mogłoby doprowadzić do jej uszkodzenia i skrócenia liczby cykli jej życia. Na szczęście producenci aut wyposażyli auta w systemy, które mają zapobiegać tego typu zdarzeniom, ale mimo wszystko użytkownik przy niewłaściwym planowaniu trasy może mieć nieplanowany postój.
Lepiej ładować częściej, a mniej
Twórcy baterii litowo-jonowych nie mają w tej kwestii wątpliwości. Biorąc pod uwagę cykle życia baterii, optymalny poziom naładowania dla większości obecnie stosowanych technologii mieści się w przedziale 50 – 80%.
Ale jak to osiągnąć?
Po prostu – stosować się do pierwszej zasady opisanej powyżej – tj. nie ładować baterii w zakresie większym niż do 80% i w miarę możliwości w momencie gdy ilość energii w zasobniku spadnie poniżej 50%, doładować akumulator m. in. podczas postoju w mieście.
Kiedy najlepiej ładować baterie – czas ma znaczenie!
Kiedy ładować samochód elektryczny?
Najlepiej podłączyć samochód do stacji ładowania w nocy – wtedy czas ładowania nie ma większego znaczenia, a kierowca może skorzystać m. z tańszej taryfy nocnej, ponadto nie obciążamy wówczas sieci, większość pozostałych odbiorników energii, jest wówczas wyłączona. Doskonale wiedzą o tym producenci ładowarek i pojazdów EV, właśnie dlatego pozwalają na programowanie czasu pracy ładowarki.
[1] GUS: Raport „Zużycie energii w gospodarstwach domowych w 2018 roku, 29. 11. 2019 r.
Nasza strona do poprawnego działania wykorzystuje ciasteczka, o których możesz przeczytać w naszej polityce prywatności.
Poprzez zamknięcie tego komunikatu wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.